Happy Halloween!

Det var ett tag sen mitt senaste inlägg, I know... Ni kan nog gissa varför, men eftersom jag ägnat så mycket tid åt att plugga att jag inte hunnit blogga tänker jag inte ägna min kära bloggtid åt indirekt pluggtänkande genom att klaga på det. Nu kanske ni tror att detta blir ett väldigt tråkigt inlägg, att jag har ägnat all min tid åt pluggandet och eftersom jag inte tänker skriva om det har jag inget att skriva om. Men så är det inte!

Jag har till exempel hunnit vara med i FN! Eller ja, i alla fall ett FN-rollspel vilket kanske inte är riktigt lika coolt, men ändå var väldigt intressant! Det var nog tur att vi inte var riktiga FN med tanke på hur det slutade... Men för att börja från början så var jag alltså Marocco och diskussionen var om Libyens framtid. Marocco var inte direkt kompisar med Gaddafi, han brukade gadda(fi)(hihihi) ihop sig med andra mot stackars oss. Han tyckte inte att vi skulle få fortsätta ha Västsahara som koloni, till exempel. Det nya övergångrsrådet är därimot min nya bästa vän och jag vill att de också ska bli kompisar med min stora kompis USA som tycker så mycket om mig att vi har militärövningar ihop... Vi diskuterade, allt var mycket formellt och lita läskigt, sen skrev vi resolutioner. Vi i arabländerna samarbetade och av någon anledning satt Nordkorea tillsammans med oss. Jag antar att den stackaren inte hade några vänner. De är ju lite av ett enstörings-land... :( Lunchen var svettig. När man har klätt sig i svarta tajta jeans, långärmad svart skjorta etc för att passa in i generalförsamlingen så uppskattar man inte riktigt 20 grader och stekand sol... Men samtidigt kan man ju inte klaga när de englska vädermaktrna faktiskt är generösa både med grader och ljus. Efter lunch urartade det hela lite... Vi fick se nyhetsklipp av hur Nordkorea sålde vapen till Gaddafi (det här var innan han dog...) och innan vi hunnit komma fram till någon lösning så var där terrordåd i Isreal och fullskaligt krig i Libyen. Jag och några andra, typ Brasilien försökte mäkla fred (jag vill inte ha ett tredje världskrig i ett grannland), men det gick inte så bra... Folk började förklara krig och hota varandra till höger och vänster, så jag tror att vårt FN misslyckades rätt rejält med att hålla fred... Men jag fick en flaska vin som pris för att jag var den som förbättrat mig mest under dagen! Man kan ta det som att jag var riktigt usel i början, visserligen, men jag väljer att tolka det positivt! Dagens insikt var att Nordkoreaner är fantastiskt trevliga! Va, tänker väl ni, de sålde ju vapen och var läskiga! Och det är ju sant, men på puben efter själva konferansen insåg jag att Nordkoreas representant var väldigt trevlig. Det kanske är ett land man borde försöka förbättra relationerna till trots allt?? (Behöver ju inte nämna att "Nordkoreanen" egentligen var tysk...;)) Det var ganska intressant att inse att man inte kunde de andras namn, eftersom man tilltalat varandra med "The delegate from X" hala dagen... Det blev många "Ursäkta! Ehhh, Frankrike, vad heter du egentligen?" Och jag vet fortfarande inte vad de flesta egentligen hette... :P

Jag har också varit på roliga drama och FN workshops och så har jag såklart gått på pubar och träffat kompisar. Att träffas på en pub och ta en öl en torsdag känns helt ok, medan det var lite märkligt att blanda vodkadrinkar i mina kompisars lägenhet en måndag... Men är det någons födelsedag så är det... Jag har också lagat mat på en gas-spis för första gången. Tack och lov att jag inte har en sådan!!! Värmen kom ju upp på sidorna om kastrullen och eftersom vi lagade risotto och därmed var tvugna att röra hela tiden ledde det tll att händerna blev helt skållade :( Aj! Samma kväll gjorde jag ett misstag som man bara gör en enda gång... Det var smärtsamt och jag utfärdar härmd en officiell varning till alla linsbärare! Om ni lagar något med chilli, kom ihåg att tvätta händerna NOGA innan ni tar ut linserna på kvällen!!! Om ni inte gör det känns det som någon hällt syra i era ögon... Ouch! Tur att risotton blev god, annars hade det inte varit värt skadorna!

Jag har också upplevt en sak som gör mig än mer Londonisk (jag vet inte riktigt hur man adjektiverar London)... Missat sista tunnelbanan! Jag var hemma hos kompisar, vi hade jättekul, gjorde "Jag har aldrig...", lärde oss kinesiska och hade yogaövningar på golvet och jag ville inte alls gå hem! Så jag gick i vad jag trodde var sista minuten, sprang nästan hela vägen (som tur var var där nedförsbacke), men hann inte riktigt. Så jag irrade omkring i typ 20 minuter för att hitta min bussållplats och när jag lyckats komma på och av bussen på rätt station kände jag inte igen mig! Bussen stannade nämligen på nån annan sida kvareret. Jag fick nog vanda runt i cirklar i en halvtimme innan jag fattade var jag var... Och jag som trodde att mitt lokalsinne hade förbättrats! Jag hade fel...

Och nu är det Halloween! Jag har varit på en spökvandring i området runt St Pauls med Hiking and Walking Society. Historierna var väl inte direkt läskiga, men sällskapet var trevligt och vi passade på att besöka en del pubar på vägen. Igår var det dags för den första Halloweenfesten. Jag var utstyrd i Djävulshorn och med en treudd och jag måste säga att det vapnet gjorde att jag kände mig säkrare på vägen hem! Jag kanske alltid borde bära runt på det? En halvmeter lång, glittrig treudd... Viss risk att folk tror att jag är knäpp, men då vågar de kanske inte komma för nära... Nu ska jag iväg på halloweenkväll bestående av fängelsemuseum, pumpalycktatillverkning (jag älskar långa, tyskaaktiga ord...) och middag!

Happy and Scary Halloween!

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att du har det bra MEN jag gillar INTE att du är ute och vandrar runt i London sent på nätterna!! Har du glömt apelsinochtaxifonden?(jag kan också tillverka långa ord ;-) Taxi gäller i alla fall då tunnelbanan slutat gå. De stannar dessutom på rätt sida av kvarteren och alla sidor av dina kvarter är väl inte sådana att jag vill att du skall promenera där nattetid eller hur? Tänk i stället på taxichaufförernas försörjning och ta taxi då det är sent, mörkt eller ensligt!!!!!!

Jag tror i alla fall på dej i riktiga FN en gång!Fast kanske inte som representant för Marocco

Puss mamma

2011-10-30 @ 17:14:17
Postat av: Sofie

Ingen fara, det var runt stationen, och där är gott om (ofarliga) människor. Hehe, jag har svårt att tänka mig en kvinnlig representant för Marocco rent allmänt ;)

2011-11-02 @ 23:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0