Den Stora Tävlingen, del 1

Vem är egentligen bäst? England eller Tyskland? Oxford eller Heidelberg? 

Språk:
England 1, Tysksland 0
Inte för att det är något fel på tyska, jag gillar det, men jag har ändå en särskild förkärlek för engelska! Kan bero på att det är ett underbart spåk som använder "the" i alla kasus och under alla förhållande istället för att krångla med der-den-dem, das-das-dem och så vidare...

Boende:
England 0, Tyskland 1
Det faktum att jag hade eget badrum i england hjälper inte. Här bor jag i ett Herrgårdsliknande hus med trädgård och ett träd med en ekorre i utanför fönstret istället för ovanpå en resturang med utsikt över en grå parkeringsplats.

Skolan:
England 1, Tyskland 1
England för att där var så mycket folk och de underbara labyrintliknande husen och Tyskland för att vi har lektioner i en elegant villa.

Lärare:
England 1, Tyskland 0
Min lärarinna här är väldigt intensiv och påminner om Cruella de Vil (101 Dalmatiner)... Därmed inte sagt att hon inte är bra, för det är hon, men hon kan inte mäta sig med min Walsiska lärare med ringar i öronen. Han var amazing!

Promenadstråk:
England 1, Tyskland 1¨
Stora härliga parker eller stigen längs floden?

Priser:
England 0, Tyskland 1
Mat som i england kunde kosta runt £30 får jag här för typ 20 euro. (Lidl...)

Fruktinköp:
England 1, Tyskland 0
Eftersom Covered Market med den gulliga försäljaren var så mycket trevligare än Lidls frukthylla

Förkylningar:
England 0, Tyskland 1
Min nuvarande förkylning börjar redan efter två dagar, massor av te och tre apelsiner att ge med sig. De engelska hängde kvar längre.

Nuvarande ställning är 5-5. Det är alltså, som den tjocke program-ledaren skulle säga, oliiidligt spännande!

Kommentarer
Postat av: Hanna

-Du sa ju att du inte skulle handla så mycket..?

-Jag sa FÖR så mycket!

2010-03-24 @ 00:24:02
Postat av: Louise

EnglandenglandENGLAND!!

2010-03-24 @ 14:06:18
URL: http://glitteringclouds.blogg.se/
Postat av: Sofie

Que? Hanna? Är jag trög som inte fattar?

2010-03-26 @ 17:26:07
Postat av: Hanna

Hahaha det är en Lidlreklam om hur billigt det är på Lidl :P

2010-03-29 @ 13:12:58
Postat av: Sofie

Visst ja, nu minns jag den! ;) Det är sant, det ÄR billigt. Fast den är en fruktansvärd affär när det kommer till trevlighet... Blä

2010-03-30 @ 21:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0