Då provar vi...

Okej, jag har aldrig bloggat förr, så det här känns väldigt konstigt. Men en tråkig, regnig Oxford-kväll i november tillsammans med en tjatande kompis (ja, jag menar dig, Louise...;)) kan få en att göra underliga saker...

60.
1. Hur gammal är du om fem år? 23 (Stolt över mina mattekunskaper...)

2. Vem var den sista du träffade? Tjejen från Moldaien som bor på samma studentkorridor som jag. Hon sitter alltid i köket med sin dator. Och ja, det är sant att jag inte är säker så vad hon heter, pinsamt nog...

3. Hur lång är du? Hela 1,60!

4. Vilken är den senaste filmen du sett? 2012

5. Vem ringde senast? Ehm... En tysk kille som också bor här, för att berätta att han var utelåst och be mig släppa in honom

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Juan från Colombia: "Don´t worry! I knew you might be sleeping, just resolved on trying anyway. See you tomorrow!" (Som svar på hans ursäkt för att inte ha sett mitt sms om att ta en promenad tidigare)

7. Vad är helgens planer? Kanske åka till Blenheim Palace... Och gå ut!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms! Om det inte handlar om timmessamtal till de närmsta kompisarna!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? Typ tio veckor sen (För de oinvigda så bor jag i Oxford för tillfället och min familj i Malmö)

11. Vilken ögonfärg har du? Brun

12. När vaknade du idag? 07,30 (blä...)

13. Har du någon gång hittat en katt? Ehh, nä?

14. Vilken är din favoritplats? Covered Market och University Parks! Eller havet i Malmö!

15. Vilken plats föredrar du minst? Utanför slaktaren i Covered Market... Där hänger hela kaniner! Fruktansvärt äckligt!!! Har inte vågat gå förbi på ett tag...

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj... Framtidsfråga, panik... blackout...

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Det mesta skulle jag tro...

18. Vem fick dig verkligen att skratta senast? Hannah från Holland som jag har lektioner med

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Eh, ja! (Kan bara upprepa Louises svar!)

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar... Eller släpbar snarare, den är extremt tung!

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Jag är i England, här är kallt...

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2

23. Hur många landskap har du bott i? Två. Skåne och Oxfordshire

24. Har du någon gång spytt på någon? Nej, tack och lov!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommarvarmt gräs eller mjuk sandstrand!

26. Är du social? Jupp

27. Vilken är din favoritglass? Ben and Jerry´s: Bohemian Raspberry

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Resa, plugga i olika länder. Och förhoppningsvis vara ansvarsfull nog att spara en del!

29. Tycker du om kinamat? Absolut (Och den ska ätas med pinnar!)

30. Tycker du om kaffe? Då skulle jag väl knappast åkt till england? Heaven of Tea!

31. Vad dricker du till frukost? Se föregående fråga... Te såklart!

32. Sover du på någon särskild sida? Jag vet inte eftersom jag sover då...

33. Kan du spela poker? Faktiskt!

34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte det?

35. Är du beroendemänniska? Choklad i så fall...

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope, jag är unik:P

37. Vill du ha barn? Ja

38. Kan du några andra språk än svenska? Of course/ Ja, natürlich

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, men inte med siren

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!!!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor! och lite kläder då och då...

42. Äger du dyrbara smycken? Ja, något enstaka 

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Oolong Fomosa (för icke tefantaster: ett halvt grönt, halvt svart jättegott te från Thailand... Jag verkar lite nördig, ja!)

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag är lycklig nog att känna många!

46. Välj ett ärr på din kropp? Har ju bara mitt pyttelilla på foten från när jag tog bort ett födelsemärke

47. Vad har du för ringsignal? Yellow Lemon Tree

48. Har du kvar klädesplagg från du var liten? Vet inte... Tror mamma sparat nåt par skor.

49. Flirtar du mycket? Tja...

50. Vart togs din profilbild? I Portsmouth. (Och det heter VAR...Försöker undertrycka mina grammatikfascistdrag...)

51. Kan du byta olja på bilen? Svaret borde vara ja. Rent teoretiskt kan jag, har dock aldrig provat.

52. Har du fått fortkörningsböter? Svårt när man inte har körkort...

53. Vilken var den senaste boken du läste? Wuthering Heights. Jag är besviken, den var inte så bra...

54. Läser du dagstidningen? Inte ofta. Kollar på internet när jag har tid över.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Med vilka pengar då?

56. Dansar du i bilen? Har inte suttit i en bil på runt 10 veckor, konstigt nog!!!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? En holländsk som en kompis här försökte spela på min dator. Försöket misslyckades på grund av mitt fruktansvärt sega internet.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Julklappslista (nu blev ni väl nyfikna?)

59. När var du i kyrkan senast? Förra torsdagen, för att se den traditionella klockingningen. Det var jättecoolt, de ringer dem faktiskt för hand, genom att dra i rep!

60. Min egen fråga: Vad ska du göra nu: Duscha och sen sova!

Det här var alltså mitt första inlägg... Frågan är om det blir fler. Vänta och se...

Kommentarer
Postat av: Louise

<3 Rolig läsning. Tack för att du förgyllde min eftermiddag

2009-11-24 @ 15:29:35
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0